tirsdag 11. juni 2013

Blodspor og halsmelding

Først må jeg bare sutre litt, helgene er så viktige så å bruke helga på å være syk er utrolig irriterende! Det er "bare" en sommerforkjølelse, men når det er med feber og ondt i hele kroppen så setter det "litt" begrensninger. Likevel fikk jeg hjulpet til som figurant på runderingskonkurranse på lørdag (i øsende pøsende regn... Men jeg ble ikke våt!). Da fikk vi erfare at selv veldig dyktige ekvipasjer kan slite - høyeste karakter ble 6 på runderingen! Greit for oss som strever med å få alt på plass i runderingen å se.

På runderingstrening på onsdag (tror jeg det var), jobbet vi kun med halsmelding. Henrik var med og siden jeg har så lite erfaring med halsmelding at jeg må utnytte de gangene jeg kan få hjelp. Henrik kjørte nok en seks - syv meldinger på han. Og han tok det kjempefort til å ha lagt det vekk et par år! Han rygger naturlig også! Det ble litt vanskeligere når figuranten satt på huk, så vi må nok bare stå litt til - ellers støter han litt. Så på siste melding sprang han forbi Henrik uten å melde, kom tilbake til meg, ble sendt en gang til og da meldt han. Henrik sa at det nok bare var psykisk slitenhet, det er tøft med halsmelding og vi hadde nok kjørt litt vel langt til å være første gang. Så jeg ser at halsmelding er nok helt naturlig for han, så da må vi bare jobbe med det!

Ellers har vi trent tre blodspor, da vi skal trene på å konkurrere til helgen... Det blir kanskje rundt fire blodspor før helgen, så ingen store forhåpninger akkurat! Jazz har tatt blod i sporet med største selvfølgelighet. Han har faktisk gått roligere enn på bruksspor, og han markerer blodet godt, også sårleie. Men han kan bjeffe hvis han synes jeg er litt treg, spesielt i begynnelsen - og da er vi diskvalifisert! Men artig å prøve nye ting da!

 

Ingen kommentarer: