lørdag 5. september 2009

Sporstevne Nidarosbanen

I dag var det sporstevne, og jeg var bare tilskuer og skulle prøve meg som fotograf. God tilskuer, men bildene kunne klart vært bedre! Det ble av eller annen grunn litt vanskelig å få de fokusert godt nok, men jeg tar med noen bilder for å illustrere. Her er Janne Linnerud med Mosa som fikk opprykk til C forrige helg, så de kunne bare "kose" seg i dag...Gå foran i line - starten på fremadsending er en vanskelig øvelse. Og Mosa har helt klart forstått hva dette går ut på!!! Men det kan se ut som Mosa (som de aller fleste!!) har litt vel høy fart, men det kan selvfølgelig være bildet som lyver.Her er Bjørn og Khan. Bjørn har strevd med en veldig intens og høy Khan, og de har gjort det så bra på trening i det siste så vi håpet og håpet på opprykk denne gang. Men dessverre... Men konsentrasjon er det ingenting å si på!

En hoppetuss til, ennå Khan ikke er en hoppawart!

To andre som også har strevd med intensitet er Silje og Pippi. Pippi var i tillegg litt heller hormonell, så Silje var spent på hvordan dette skulle gå.

Men dette ser da veldig bra ut Silje!Apport kan hun også, og det er maaaaange treningstimer bak dette!Hopp også! Dessverre manglet de 3,5 poeng på opprykk - og det var pga. noen pinner som lå igjen i skogen. Men neste gang!

Denne måtte jeg bare forevige, men mange bilder ble litt utydelig dessverre. Dette er en jakt-golden som heter Diva. Jeg vet ikke hva føreren heter, men hyggelig var de begge! Jeg gleder meg veldig til å få en sånn i hus!!!Her er Håkon. Jeg husker dessverre ikke navnet på hunden. Han fikk opprykk fra B til A - gratulerer så mye!Den eneste bildet av Toril og Tintin som ble bra. Men de gjorde det veldig bra i dag!!! Det ble 1.plass og cert. Et aldri så lite plaster på såret fra NM, hvor de først ble utropt til 3.plass, og fikk medalje og alt - så oppdager de at de har regnet feil og det ble en 4,plass og medaljen måtte sendes tilbake... Det er helt utrolig at det er mulig i et NM! Og for andre gang for Toril!Her er Bjørn og Chiqa. Bjørn mente at lydigheten ikke kom til å gå bra, da hun var ganske tam på feltet. Men for en gangs skyld måtte han bite i seg ordene. Chiqa gjorde det bra i lydigheten hun! Har du hørt ordene - stol på hunden din - før Bjørn?"Var det denne du ville ha far?" Claus i bakgrunnen smiler lurt. Claus var plasskommandant som ofte før - og han er helt herlig å ha i ringen synes jeg. Så rolig og støttende for alle!!! Jeg lurer på om jeg kan bestille han for alle konkurranser jeg skal stille i?Så var det tid for premieutdeling, og her er det Johanna som gikk med tolleren Jing som er veldig godt fornøyd med opprykk til C. Johanna driver med myyyye mer enn bare bruks, jakt, blodspor og sikkert andre ting også. Jeg tror de blir veldig bra også i bruks! Gratulerer så mye Johanna! Og ja, jeg skal fremdeles ikke ha en toller dessverre - ellers hadde jeg nok stått som valpekjøper på Melhus til våren!Jeg vet ikke helt hvem som får mest premiering her... Sikkert både Charlie og Anita tror jeg! Charlie så på de store hundene og lærte hvordan han skal gjøre det når han blir voksen. Og som den herlige mallen han er, tror jeg dette blir veldig bra! En skikkelig herlig fyr synes jeg - og Anita også tydeligvis!Enda en glad deltager - Heidi Linnerud. Og ja hun er tvillingsøsteren til Janne. En til som hadde grunn til å være fornøyd var Bjørnar og Axxe - 2. plass og cert er ikke å forakte! Flott ekvipasje som vi nok kommer til å se masse fra.

Etter en flott dag som tilskuere, fikk Khiva endelig et spor, som hun løste helt greit. Jeg skriver kanskje mer om det i morgen. Da er det runderingskonkurranse, men da vi nesten ikke har fått trent det i år, er vi ikke påmeldt der. Men jeg skal være med som figurant og det gleder meg til, håper på litt mer sol også så blir det nok en flott dag på banen!

Ingen kommentarer: