fredag 16. oktober 2009

Kanskje, kanskje...

I dag avspasserte jeg noen timer, og dro rett til Granåsen da jeg hadde hørt rykter om at kanskje noen andre skulle trene også. Men ingen andre var å se, men jeg tenkte vi kunne nå trene litt likevel vi da. Jeg la opp et "pinnespor" til Khiva, for å se hvordan vi ligger an på pinnefronten. Sporet ble ca 60 m rett fram, med 6 pinner - uten leverpostei på gressbane. Vi gikk det umiddelbart. Og tenk hun gikk rett og fint, og plukket alle pinnene uten nøling! Hun virket faktisk glad når hun fant de siste pinnene! Da ble jeg glad da! Kanskje har hun begynt å forstå at bare hun tar opp pinnene så får hun faktisk belønning. Men vi får vel se det an i et skikkelig spor først kanskje, før jeg virkelig jubler. Uansett det går fremover!

Vi var akkurat ferdig med å gå sporet så kom det flere fra felt-trening, så da ble det  bra sosialt også. Vi trente litt bli-trening, men det er ekstremt vanskelig når andre er til stede, tror kanskje det er litt usikkerhet i bildet. Til slutt tok vi litt gå-foran trening, dvs. det er bare stå foran vi må trene og trene... Khiva har to store svakheter i denne øvelsen, både at hun blir utrygg i stå når jeg står bak, og når det er dragning forover, blir hun fryktelig ivrig. Så vi må tilbake igjen til å stå foran belønning, og gå mot belønningen roooooolig...

Etter treningen skulle flere gå til Rønningen og spise viltgryte - og jeg er skulle veldig gjerne blitt med, men jeg tør ikke la Khiva ligge utenfor Rønningen når jeg er inne og spiser - det blir MYE lyd og jeg vil ikke være trygg i forhold til barn som springer rundt. Men med neste hund kan jeg kanskje det også...

Ingen kommentarer: