søndag 4. oktober 2009

Hipp hurra for treningsgrupper!

Nidaros har startet opp faste treningsgrupper i bruks, både spor og rundering. Vi slo til med å delta på begge vi, så denne helgen har virkelig stått i brukstreningens tegn. På lørdag var det runderingsgruppe. Deesverre var det kun tre fra den gruppa som kunne være med, men Ellen hadde lyst til å se mer på hva rundering egentlig er, og ble derfor med i tillegg. Khiva fortsatte fra forrige trening, og denne gang la vi inn litt mer utfordring, en litt vanskelig lagt figurant og to tomslag. Og det gikk helt utmerket, og hun hadde full trøkk denne gangen også, og virker veldig sikker på det hun gjør synes jeg. Det var en ukjent figurant, men det hadde ingenting å si. Jeg merker at jeg slapper mer av og blir sikrere i hva jeg forventer av henne. Hvis jeg ikke er fornøyd, enten det gjelder dype slag eller retningen, kan jeg bare sende henne om igjen, og bare være tydelig så trenger jeg ikke være så streng heller. Det gikk bra for de andre også, og en cairn terrier fikk prøvd seg for første gang, og hvilken debut! Artig å se gode metoder for nyinnlæring.

Så på kvelden møttes mange hundefolk til viltmiddag hjemme hos Claus og Trine - tusen tusen takk for en fortreffelig kveld, både mat og selskapet forøvrig var helt topp!!! Dette må vi gjøre flere ganger, kanskje det blir Klæbu en gang også?

Formen var heldigvis helt grei i dag også, og da var det spor som sto på planen. Også her var min gruppe litt amputert, men Trond og jeg fikk låne noen fra ei annen gruppe, og det ble riktig så trivelig og bra! Trond gikk ut spor til Khiva, og han var grei og hadde litt leverpostei på pinnene. Hun pendlet en del i starten, men om det var underlaget som var litt vanskelig, vinden som lurte henne eller kanskje et annet spor hun fikk ferten av, vites ikke. Men hun slo fint på pinnene, og gikk i det hele tatt et veldig bra spor synes jeg. Og nå står hun ikke lenge å ser på pinnene før hun plukker de opp. Men det bør jo være uten leverpostei og helst komme helt inn til meg med de også. Det er klare mål å jobbe mot det! Så kanskje vi kan stille i klubbmesterskap i både rundering og spor i år....

Ingen kommentarer: