søndag 2. september 2007

Trening denne helga

Denne helga har det faktisk blitt en del trening, kan en kalle det konkurransenerver kanskje? Det ble rundering både torsdag og lørdag. Torsdagen fikk vi klart demostrert at Khiva er mer erfaren enn meg, hun tror iallefall det (og egentlig har hun nok rett også...) Hun bestemmer litt for mye selv, og jeg blir alt for utydelig, både med stemme og kropp. På lørdagen fikk vi imidlertid jobbet med det, og det ble ei flott økt i flott høstvær. Selv om hun ble stoppet når hun ikke gikk ut der jeg hadde tenkt, gikk hun flott ut på neste slag, og det ble etterhvert mye bedre. Og jeg klarte å være tydeligere, både med ros og "ris"!



På søndag fikk vi hjelp fra Anne Marit Kvernrød. Veldig flott å bli kommandert og selvfølgelig få tips og råd underveis, så slike treningskamerater er veldig flott, så takk for det Anne Marit! Det ble også ei fin økt, selv om været kunne vært bedre. Vi gikk gjennom de fleste øvelsene, og noen gikk veldig bra og noen er ikke helt i boks. De typiske bruksøvelsene i klasse C, gå foran i line og kryp, er de vi strever mest med. Hele våren gikk mest med til tradisjonelle lydighetsøvelser, så da ble bruksøvelsene lagt litt på hylla dessvere.







Lineføring er stort sett et sikkert kort, selv om Khiva er bedre i fri ved foten. Men kontakten er stort sett på plass, og i lange perioder går hun veldig pent, nesten "den spanske rideskole". Hun kan komme litt langt bak i vendinger, men retter seg fort opp. Så får vi se om hun klarer å gjøre noe av dette neste søndag, da er det runderingsstevne her i byen. Det blir nok litt nerver i løpet av uka tror jeg...



Etter treningsturen kom Truls, Anne Lise og selvfølgelig lille Odin på besøk. Odin er blitt en stor gutt, og selv om det ikke er lenge mellom hver gang jeg ser han, blir jeg like overrasket over hvor mye han har vokst og forandret seg. Nå er han en våken og stort sett tilfreds liten gutt, ikke så mye baby lenger. Khiva er litt roligere også nå, når han ikke skriker. Men hun stresser litt ennå, og vil gjerne sleike på han hele tiden.




Stolt tante ja!

Posted by Picasa

Ingen kommentarer: