onsdag 26. mai 2010

Topp pinsehelg!

Pinseaften dro mange hundefolk opp til Ellingsvannet ved Gåsbakken, kun for hundetrening trodde Lena. Men her ventet en overraskelsesfest, med mange flere folk enn hun trodde, og med flere oppgaver og div. morro for 50-års jubilanten! Det var et flott sted, og gutta hadde jobbet hardt med å sette opp pressening og partytelt - og fått igang et flott bål, så her ble det utekos i store mengder - herlig ja! Etter en liten visitt inne for nydelig mat, ble bålplassen flittig brukt til langt på natt!
 
Flott jubilant ikke sant?!

Jeg hadde bare med Jazz da det var mye folk, mye hunder og mange barn - ikke helt favorittsettingen for Khiva, så hun fikk være hjemme hun. Men dette var helt klart idielt for Jazz, selv om vi igjen ser at avslapping må trenes mye... Han elsket alt og alle der, og spesielt denne herlige skapningen:

Dette er Felix, en stabij (stabyhoun), 12 uker. Både Jazz og jeg synes det var ekstra morsomt med han. Jeg vurderte jo stabij veldig som ny hund, og synes de er herlige hunder! Jazz overrasket med å være utrolig tålmodig og flink med valpen. Felix synes Jazz var litt skummel til å begynne med, han var jo litt vel ivrig. Men etterhvert roet Jazz seg veldig fint, og lot Felix henge i ørene, kinnene og klarte over hele han! Så artig å se de sammen!!!

Jeg prioriterte å ha Jazz ut sammen med oss mest mulig, og dermed glemte jeg helt å ta bilder, så dette var bildene jeg hadde, men noen flere bilder finnes på Ellen i fri dressur. Det ble sen kveld, og utrolig koselig rundt bålet! Jeg skulle jo tatt med speidersangboken min, og så savnet vi selvfølgelig Claus og gitaren, men det blir forhåpentligvis flere muligheter! Det tok litt tid før Jazz roet seg ned (i mamsen sin seng til å begynne med...), men så stupte han ned i buret sitt og var slått ut til folk begynte å røre seg i 9-tiden.

På søndag ble det ikke noe bedre vær, men spor ble det! Anne Marit gikk opp et flott spor til Jazz, det ble vel 400 - 500 meter, med 4-5 vinkler og tre pinner, og sporet hadde nok ligget rundt en time. Han virrer mye i vinklene ennå, og da setter han opp tempoet, så det blir virkelig morro sporline-salat, dvs. rundt alle mulig trær og kvister... Men han gir seg ikke!!! Og han måtte ikke settes på nytt igjen i det hele tatt, han fant igjen sporet hver gang. Men pinnene gikk han glatt og elegant over, så det må vi nok jobbe med utenom. Utrolig artig å se at han jobber så flott, selv om jeg nok vil ha ned farten i sporet litt. Så det skal nok bli noen spor fremover ja!

Jeg hadde bestemt meg for å dra ned søndag kveld, godt med en "rolig" dag hjemme også før det er jobb igjen, men det var vemodig å dra fra den flotte gjengen etter grilling. Men det var surt og kaldt, så selv bålet klarte ikke å holde opp varmen på det verste, "kom mai du skjønne, MILDE" - ja visst!

Mandag sov vi alle til nesten kl.11.00!!! Det er første gang Jazz sover så lenge...
Det var flott turvær, så da fant vi veien til Skogly - fremdeles mitt favoritt turområde! Og enda bedre ble det ved at May og Mone ble med oss!

Mone er blitt en moden dame, som vet å pynte seg med skogens bidrag, men dette ble vel mye...

Mone og Khiva ga klar beskjed når vi nærmet oss nedgangen til "hundeplassen" ved Lauglovannet, Vi vil bade!!! Jazz svømte for første gang i Ellingvannet, og var et herlig syn der han plasket i vei som gal. Så dermed ble det svømming for alle hundene. Marianne fikk tatt mange herlige badebilder - som du kan se her.

 Her er Jazz i herlig bading - blir nok helt klart en vannhund ja!

 Og vannapportør!!! Men han må lære seg avlevering - og da før risting! 

Alt i alt en virkelig flott pinse - og det uten Fosenkurs for første gang på 6 år! Men til neste år, er vi nok klar for rundering hele pinsen, og Fosen er helt klart et flott sted å gjøre det på!


Avslutter med flotteste gutten denne gang!


 

Ingen kommentarer: