søndag 30. mai 2010

Flotte sporhunder!

I dag blir det en billedbok om dagen i sporet.
Jazz på sporet = nesen i bakken og halen til værs! Han legger seg skikkelig selen når han er på sporet, og selv om jeg synes det kan gå vel fort av og til, hadde han et greit tempo i dag.

Her plukker han pinne også!!! Vi har jobbet med pinner i hele uken, og gjett om det har hjulpet! I dag plukket han to av tre pinner, så da ble mor utrolig glad!

Og det er verdt en skikkelig belønning - ikke sant! Leverpostei på tube er genial oppfinnelse! Han hadde tendens til å lage tannpirkere av pinnene, men med leverpostei var det ikke like interessant...


"Skal vi kose eller skal du fortelle meg hvor sporet går?" Men nei - søk spor lille venn!
"Okei, da må jeg vel gjøre jobben selv da!" Han er ikke vond å be om å gå spor nei!

Det var sånn jeg skal gjøre når jeg finner denne i sporet?


JA - det var rett!!!

 Går han ikke bra da? Selv om han kan virre litt i sporet av og til, og selvfølgelig ha litt høy neseføring, så er jeg veldig godt fornøyd med han!!!

Og se hva jeg fant her da - tennisball i skogen! Den vil jeg ha!

Flott gutt i skogen!

 Khiva gikk også et flott spor i dag. Marianne hadde gått opp et spor til henne, og selv om vi rotet litt da sporleggeren hadde lagt sporet litt trangt, kom vi flott i mål! Og Khiva plukket alle pinnene vi fant!!! Hun hadde et par plukkinger som mor ble alldeles rørt over!!! 

Avslapning i hagen! 
Jazz er ikke helt enkel å ha i hagen ennå. Han bjeffer mye hvis jeg er litt mer enn en meter unna han, så det er litt vanskelig å få gjort noe i hagen uten hørselsvern - og snille naboer. Så vi jobber med det, men da må jeg ha fult fokus på han...

Men en herlig gutt er han - og flotte bånd har både Jazz og Khiva - fra Kifani!

Og nå er det bare 14 dager til kenneltreff hos Reducks, jeg gleder meg som en unge til å møte alle både på to og fire ben! Og kanskje kan vi plukke opp ett og annet treningstips også! Nedtellingen har startet ---

1 kommentar:

Ellen sa...

Nydelige bilder som alltid, Trine :-)