søndag 24. januar 2010

Nå er Jazz kommet!!!

Her er verdens herligste gyldenpels gutt!



Nå er endelig Jazz kommet på plass i Klæbu! Fredagsmorgen la Marianne og jeg ut på tur, og grudde oss litt for laaang kjøretur til Värmland, og vinterveier kanskje? Men med unntak av Rendalen, var det fine bare veier, så det gikk bra. Siste bit fra Arvika til Grums kjente vi imidlertid at vi hadde kjørt i mange timer, så da gikk det litt saktere enn strengt talt nødvendig. Vi kom fram til et aldeles nyyyydelig hus i skogen, med flotte mennesker og herlige hunder både store og små. Nemo var på vei hjem med sine eiere, og litt slitne trøndere forvirret litt med navn og hunder en liten stund, men både Nemo og de andre guttene var uansett virkelig herlige gutter! Veldig sosiale og utrolige søte! Jeg falt øyeblikkelig for både Agnes og Tia - og kjente at jeg virkelig gleder meg til å ha en retriver i hus igjen!!! De to valpene som var igjen, min Jazz og Nasdaq, var ganske så like så det tok litt tid før jeg klarte å skille de - men gud så herlige hunder! Jazz kom opp i fanget mitt og jaget vekk Nasdaq så etter det har det vært oss to!


  Etter å ha kost og lekt med hunder, fikk vi kvelds og en rolig prat med oppdretter Maria. Tenk å være så heldig med både hund og oppdretter i tillegg! Kjempekoselig!!! Neste gang har vi forhåpningsvis mye bedre tid, og er kanskje litt mindre sliten - vinterveier for ta sin del av skylden denne gangen. Vi overnattet i en kjempe koselig gjestestue, og sov godt både vi på to og Khiva! Etter en koselig frokost, skjønte vi at vi dessverre måtte kjøre tilbake - for å komme lengst mulig før mørket kom. Vi skulle gjerne ha vært lenger i huset i skogen sammen med Maria og hundene, og kanskje sett mer av Värmland, men neste gang!. De første 10 min. skrek han, men så la han seg rolig ned i fanget. Deretter var han rolig fram til han kastet opp en gang, og etter det var han rett og slett en engel - hele veien! Han var i fanget en god stund, men så la han seg ned og sovnet i kattekassen vi hadde med. Hundene var rolige og gjorde turen til en veldig grei tur. Det var bare veier helt til Rendalen, men da var det noe mer glatt og vi tok det pent og rolig det siste stykke. Har vel aldri vært gladere for å kjøre gjennom Støren og vite at nå er vi snart hjemme.

Khiva syntes nok Jazz var litt "skummel" i starten, men hun godtok han mer enn jeg hadde trodd. Hun bjeffet litt til han hvis han kom overraskende på henne bakfra og hvis han hang i ørene hennes, men ellers var det greit. Når vi kom hjem, måtte både vi og hundene få oss mat, og så var det full fart på Jazz noen timer (han hadde jo ladet opp litt ekstra energi på kjøreturen), før vi sloknet alle sammen. Jazz sov i buret ved siden av sengen min, og med en hånd i buret en liten stund sovnet han og sov til kl. 5, så var det en liten tissetur og han sov videre til over 8 - så dette kan var en veldig god natt!

I dag har vi bare slappet av og kost oss, både mennesker og hunder! Dvs hundene har vel kost seg mer enn de har slappet av, men klart rolige perioder innemellom. Vi gikk ut en tur med de begge, og etter det har forholdet dem i mellom blitt enda bedre. Her er noen bilder fra turen:


 

 

 
Er han ikke verdens herligste gutt da? Ok - han har nok 4 brødre og 2 søstre som er like herlige, men jeg kjenner at denne spesielle lille karen har kommet godt inn i hjertet allerede - så dette lover veldig godt!!!Jeg har mange jeg må takke for at det ble akkurat herlige Jazz! Kari som tålmodig svarte på alle mine mailer, og etter å ha lest mine tanker, foreslo akkurat dette kullet, og jeg tror helt klart at dette passer meg og mine ønsker helt perfekt! Så Maria selvfølgelig som "laget" dette kullet og lot meg få kjøpe en av "barna" hennes! Og Marianne som ble med på turen og fikk de verste etappene også - uten deg hadde jeg ikke tatt en så lang tur! Takk til dere alle, og sikkert flere også, men nå må jeg ta denne aktive krabaten!



7 kommentarer:

Ellen sa...

Han er virkelig bedårende!!!! blir valpesyk jeg :-)

Marianne. sa...

Turen var utrolig flott den, selv om du hadde med en heller pinglete "annenpilot"! Vi kom oss trygt både frem og tilbake, men aldri har jeg vært sååå glad for å se "verdens navle" Støren gitt!! Hi hi! Men vi fikk jo noe veldig godt ut av turen da: verdens flotteste Jazz!!
Hilsen copiloten!

Kari Hansen sa...

Det er så utrolig hyggelig å kunne være til hjelp - bare så synd man blir valpesyk av sånt!
Det er noe helt spesielt med gyldenpelser!
Klem!

Trine sa...

Gratulerer med ny stjerne i hus! Han er helt skjønn :-)

Anonym sa...

Han er "helt til å spise opp"!
Men for et farskeblikk!! :-)

Gleder meg til å se ham.

Maria sa...

Åh så fina bilder på er tillsammans! Det var jätretrevligt att träffa er båda. Hoppas att du kommer att trivas med Jazz - men det låter som han redan invaderat ditt hjärta:-)
Vi hörs!
/Maria

Lotta, Crespo o Räjza sa...

Härliga bilder på dej och Jazz! Ska bli kul att följa er framöver!! Hoppas vi kan ses nångång, trots det långa avståndet!!
/Lotta, Crespo och Räjza