mandag 11. juli 2011

Et flott spor!

I dag ble det endelig litt trening igjen, etter at Jazz skulle ta det litt med ro pga. kutt i poten. Men et lite spor synes jeg han skulle få - og hvilket spor det ble!

Vi kjørte opp til Gjenvollhytta, der er det åpent og litt bløtt (da jeg har sett at det trenger han å trene litt mer på), og da det brygget opp til skikkelig tordenvær, fikk ikke sporet ligge så lenge som jeg hadde håpet, det ble vel ca 45 min. gammelt tror jeg. De første meterene dro han på i bra fart, men så ble farten rimelig grei resten av sporet faktisk! Og han dekkmarkerte flott de første pinnene, men ser at jeg må nok kun belønne pinnene med gobiter, når han ligger fint ved siden av pinnen. Som her på bildet under. Marianne var med som fotograf så dermed fikk vi noen flotte bilder igjen!

Som bildene viser jobbet han veldig godt i dag. For det meste med nesen godt ned, og han gikk sikkert hele veien, også i vinklene.
Jeg gikk ut på en grussti også, og selv om han vinglet litt mer da, synes jeg han tok grusen også bra! Jeg har ikke gått direkte grusspor med han før, men det står klart på planen.
Men på slutten av sporet imponerte han meg stort. For på veien 5 meter unna oss, kom det plutselig noen tilskuere. Det er mange sauer ved Gjenvollhytta og de måtte vel få med seg det som skjer. De sto lenge å så på oss ute på myra og lurte nok fælt på hva vi holdt på med. De hadde bjeller og de brekte godt - men Jazz brydde seg overhodet ikke! Han har erfaring med sau fra før, og da har han vært rimelig het på de. Men er man på jobb, så lar man seg ikke vippe av pinnen for noen sauer... Herlig gutt!

Så når vi kom til sluttpinnen glemte jeg helt at jeg hadde dekkmarkering (da sto sauene rett foran oss) og tok helt av når han slo på pinnen... Men da ble det belønning - og den kom fra hjertet! Det er så godt med sånne opplevelser, da kan en tåle at en må jobbe med mye annet...
Flotte gyldenpelsen min - med ny MR sele (og det er den beste selen jeg har hatt!) og en flott flekk på rompa etter barbering pga. våteksem!!!




Posted by Picasa

Ingen kommentarer: