lørdag 20. februar 2010

Hverdag og litt trening

Nå har jeg jobbet i to uker, og Jazz har vært med litt i bilen - og tar det på strak pote, men for det meste har han vært hjemme sammen med "bestemor". Mamma er blitt hundedagmamma, og det tror jeg de trives med begge to. Noen dager godtar han veldig greit at han blir forlatt en liten stund, mens andre dager er det full alarm med en intens bjeffing! Men det hjelper å gi han noe å gjøre, enten noe å gnage på eller finne godbiten i pappesker, så vi får vel håpe det går rett veien!

Ellers har vi vært innom trening ved tre anledninger, og den ene gangen var vi på to treningsplasser også...  Jeg synes han er VELDIG samlet når vi er der, selv om det er mange hunder og mye ståk, er det ikke stress å spore på han. Blir det for mye for et lite hode, så setter han seg bare ned og tar livet med ro et par sekunder. Vi har ikke fått trent så mye ennå, han må jo hilse på alle disse menneskene han skal trene sammen med etterhvert, og han har vel sjarmert de fleste tror jeg.

Vi har faktisk vært på miljøtrening på retriverklubben også - vi hadde en avtale om å møte Jazz sin halvsøster, Keira. Kim er far til henne også.  Det var stor stas både for oss på to og de på fire føtter!!!
 Her er halvsøskene og deres matter. Keiras husse - Morten tar alle bildene - takk for det!

 Som en ser - her er hundene med fokus, eller er det bare matvett? Jeg må vel innrømme at jeg ble overrasket over hvor mye Jazz hadde fokus på meg på treningen. Andre hunder er jo veldig interessant, men han er ikke vanskelig å få fokusert - og noen ganger søker han det selv også. Så dette blir nok veldig bra, bare vi kommer i gang på trening! Jeg må imidlertid innrømme at jeg er dårlig på å trene når det er så kaldt:(

Begge hundene synes det var artig å møtes. Morten og Ingrid mente at det var mange likheter mellom Jazz og Keira som valp, så arven har vel slått gjennom.
Se det blikket! Det er et litt sørgmodig blikk som også Jazz har. Jazz er mest opptatt av Ingrids vafler, for det var veldig godt! Jeg ser at både gobit og lek fungerer veldig bra som belønning. Lurer på om vi skal kaste oss med på valpekurs i neste uke, blir et ekstra dytt for å komme skikkelig i gang med trening.

Vi trener selvfølgelig litt hjemme, men merker at det er litt vanskeligere med to hunder. Hvis jeg trener med Jazz blir det fort syting og uro på Khiva, hun vil jo også trene! Både Khiva og jeg savner runderingstreningene, så vi håper på litt varmere vær så vi kan komme igang igjen!!! Har prøvd å trene inn melding på gjenstander på Khiva, slik at vi kan ha noen treninger uten en hel gjeng. Men foreløpig strever hun litt med å forstå hva dette er - men vi gir oss ikke!

Ingen kommentarer: