tirsdag 10. november 2009

Dåp ble til bryllup!



På søndagen var det klart for lille Frøyas dåpsdag, mange familiemedlemmer hadde kommet sørfra og vi regnet med en meget hyggelig familiesammenkomst, og en litt kjedelig tid i kirka først, ja så feil kan en ta!

Først var det familiegudstjeneste og fem barn fikk vann i håret. Frøya var eksemplarisk og alt gikk etter planen. Etter gudstjenesten er det bildetaging, og siden Frøya var siste barn til døpefonten var vi også sist til bildetaging. Det ble litt opphold mellom de andres bildetaging og vår, men vi reagerte egentlig ikke spesielt på det. Bildene ble tatt og plutselig sier presten "Dåpsfølget til Frøya må bare bli igjen for her skal det skje mer". Hva skjer!!! Jo - du har selvfølgelig allerede skjønt det -  
ANNE LISE OG TRULS SKAL GIFTE SEG!

Gjestene som nå forstår at de også er bryllupsgjester, er tårevåte leeeenge før sermonien begynner, og jeg tror brudeparet også var litt heller rørt. 
 
Her er Truls (som er min bror) og hans kjære Anne Lise på vei inn til vielse!

Jeg tror jeg kan skrive under for alle tilstede - dette var STORT og utrolig gledelig! Det var vel det eneste vi klarte å føle akkurat da i tillegg til litt sjokk selvfølgelig. Presten i Hoeggen kirke håndterte dette utrolig bra synes jeg. Hun lot til å forstå hva som ble rett i denne situasjonen, det er første gang jeg har vært med på å klappe på oppfordring fra presten når brudeparet er erklært for ekte ektefolk! I tillegg fikk vi nydelig sang fra ei som Anne Lise har sunget i kor med - sangen alene var nok til at tårene presset seg på atter en gang.

 

Her brudeparet med forlovere, og Odin som fikk bli med bildene etterpå. Etter vielsen var ferdig tror jeg det var mange som kjente at det var godt med frisk luft og få puls etc. ned mot normale forhold igjen. Så bar det avgårde til dåp/bryllupsfest!

Festen ble nesten like spesiell som vielsen. Få var forberedt på en bryllupsmiddag med toastmaster og mange taler, men alle tok dette på strak arm. Det ble vel akkurat så uformelt og uhøytidelig - men ærlig og varmt som brudeparet hadde ønsket. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble veldig imponert over begge mine søsken som holdt tale, virkelig flotte taler fra de begge!!! Selv må jeg forberede meg mer når jeg skal si noe i slike situasjoner dessverre. Men en utrolig flott fest synes jeg!

  
Men bryllupsvals kom de seg ikke unna, når det var mange korfolk til stede ble det en flott akapellasang til valsen.

Dette ble en virkelig minneverdig dag, blir litt rørt bare jeg tenker på det faktisk! En flott måte å gjøre det på synes jeg, og håper dagen ble slik brudeparet hadde håpet på. Så utrolig glad for at jeg har den familien jeg har, og for den storfamilien vi er blitt, og som vi bare skal foredle i årene fremover! Gratulerer igjen Truls og Anne Lise!!!
 
Dåpsbarnet er heller ikke glemt, selv om det ikke ble så mange bilder av henne som det ellers hadde blitt. Her er Toril og Frøya i kirka.

Takk til Truls og Anne Lise at jeg fikk være med på denne dagen som jeg alltid vil se tilbake på med veldig varme følelser!

1 kommentar:

Trine sa...

Det må ha vært litt av en opplevelse!
Blir nesten litt rørt selv :)