søndag 16. november 2008

Klubbmesterskap og snø

I går var det klubbmesterskap i rundering, og siden forrige trening gikk så utrolig bra hadde jeg forhåpninger om at vi kunne gjøre en bra figur. Men den gang ei dessverre. Khiva gikk bra første halvdel, men så begynte hun å gjøre korte slag og stoppe opp og se etter mamma. Ville ikke ut til figurantene, jeg klarte å holde meg rolig og avslappet, men på slutten gjorde jeg en del merkelige ting jeg også. Hun gikk over en figurant, og det ble mye trekk på uryddighet i søket, så vi fikk såvidt bestått. På budføring gikk hun rett ut til en stolpe som sto 5 meter fra oss, og på neste forsøk var hun 1 meter unna hjelpefører. Jeg så at hun vegret for å ta kontakt med hjelpefører, så det spørs om det er løpetid på gang, dette er første tegn. Lurer veldig på om jeg skal sterilisere henne eller om det bare er dumt. Noen som har noen tanker om det vil jeg høre de. Jeg skal snakke med vetrinæren hennes, men kanskje andre har hørt pluss og minuser med slikt.

Ellers er det endelig kommet snø, herlig ja. Nå har jeg jo bil som skal være veldig god vinterbil så da skal det vil ikke ha noe å si - gleder meg nesten til å få prøvd den på skikkelig vinterføre... Pysekjører på vinteren sjø...

Ingen kommentarer: