mandag 10. november 2008

Herlig høst!

Nå har det vært herlige høstdager her i Trøndelag, og det er mildt og oppholds - sånn kan det fortsette!!! Uheldigvis har det vært litt for mye jobb, så jeg har ikke fått nytt været så mye som jeg skulle ønske. Men på lørdag fikk jeg endelig lagt inn en runderingsøkt om ikke annet. Khiva var på hugget som hun har vært de siste to gangene. Hun virker veldig sikker på det hun skal gjøre, og kan nesten være litt for selvstendig - og for dere som kjenner henne vet at det er ikke slik hun bestandig er. Det er jo herlig når hun er sånn, men veldig vanskelig å planlegge trening når hun er så ustabil. Når vi var på kurs i Namdalen, gikk hun jo to meter fra meg, og så var det stopp, og jeg måtte ikke gå framover før hun var kommet godt ut på femti meter, så da var vi nesten på null igjen. Nå må jeg imidlertid være skikkelig på hugget så hun ikke tar et stort tomslag og fyker ut på den andre siden av midtlinjen i samme slengen! Hun vet jo hva hun skal gjøre, så hun trenger jo ikke meg...

Det er artig når hun fungerer så godt i skogen, og lysten på lydighet er litt høyere igjen. Men jeg blir ikke systematisk nok på lydigheten, og føler nok at jeg ikke helt verken er trygg på det jeg gjør i forhold til henne, eller på hva vi faktisk bør trene på. En coach er vist så populært i andre kretser, det tror jeg vi skulle hatt...

Ellers har vi stoppet opp litt i huset for tiden, tiden strekker ikke til etter jobb og hundetrening, men det må vi vel tåle. Vi får ta en liten runde til helgen - etter klubbmesterskapet!

Ingen kommentarer: