søndag 28. oktober 2012

Lydighetstrening! og tur i vinterland

I dag overrasket jeg hunden min og meg selv, vi dro på lydighetstrening! Takk til Therese som drar oss avgårde!

Vi jobbet med lineføring, og jeg ser posisjon er blitt mye bedre, men kontakten er det vi må jobbe med! Han har fremdeles tendens til å falle ut.
Fellesdekk må vi virkelig jobbe med, så det alene er jo grunn til å komme seg på fellestreninger. De andre trent på felles sitt og dekk, men Jazz lå hele tiden. Han ligger litt på nåler, men han ligger! De fikk til og med et menneske som gikk rundt de, og han lå! Egentlig veldig fornøyd med den øvelsen, selv om jeg vil ha den tryggere selvfølgelig.
Så trente vi litt apportering. Et oppdagelse, når jeg kastet apportbukken fikk jeg opptak i kula. Men når jeg la den ut var det fint opptak. Etter gode tips kastet jeg ved siden av han og da fikk vi fint opptak. Men det er fremdeles en del tygging, så vi jobbet med hold fast på mange måter. Med en hundetilskuer var det bedre, da måtte han konsentrere seg mer, artig å se!
Deretter ble det tur, og snø er utrolig herlig! Iallfall synes hundene det. Flott vær i dag da, så da var jeg enig at det var fint, men likevel altfor tidlig!
Bildene taler vel for seg selv!
Flotteste jenta ja! Kijani begynner virkelig å bli stor og vakker jente!
 

Ingen kommentarer: