mandag 5. mai 2008

Trening i helga

Nå er vi virkelig tatt av, tre treningsdager i løpet av fire dager!

Lørdag var det runderingstrening igjen, og det var første dag med nedbør på lang tid, og dermed ingen bilder. Khiva hadde en flott treningsøkt, ikke over-selvstendig som sist, så jeg slapp å være så på hugget som på forrige trening. Hun hadde noen virkelige flotte slag, og selv om farten kanskje var noe lavere enn 1.mai, så må jeg si meg veldig godt fornøyd! Og selv om det var veldig bløtt og tungt å springe både for de på to og fire ben, hadde alle en god treningsøkt, jeg vil nok være litt misunnelig neste helg når de skal rundere og vi skal gå spor.


På søndag tok vi et litt "på sparket" hoffetreff, bare planlagt et par dager før, men jammen var det mange hoffer på plass. Kristin og Trude har fått en hoffe til, Indigo i tillegg til Shadow. Og Irene hadde med seg sine to, Bellis og Diva. Så var det Khiva og Vikki i tillegg. Det ble mye sosialt for oss på to, men vi fikk trent på litt forskjellig. Det var flere som gikk spor, og ellers var det litt utstillingstrening. Jeg og Khiva jobbet litt med apportering, lekte med apportbukken, for få til et bedre grep. Ellers gikk vi også et spor, og markeringen på gjenstandene blir stadig bedre, så da skal det bli bra, kanskje vi kan konkurrere i både spor og rundering til høsten?

Neste helg er det pinse og da setter vi selvfølgelig kursen til Fosen igjen. Da Lena skal være instruktør på spor, meldte vi oss på der i år. Jeg gleder meg masse til det, og selv om jeg nok synes rundering er artigere, kjennes det veldig godt å vite at det blir litt mindre fysisk krevende enn rundering er. Det er så travelt på jobb for tiden, og jeg springer fra den ene avtalen til den neste, så jeg er veldig sliten akkurat nå, og da er det greit å ikke lade seg helt ut når det er fri.

Ingen kommentarer: