fredag 2. mai 2008

Runderingstrening 1. mai

Etter å ha jobbet med lydighet forrige helg, var det godt å være i skogen igjen, med flott vær og mange treningskamerater! Bjørnar og hans "bedre" halvdel Elisabeth var også med, sammen med sine schæfere og lille Isak på nesten året.

Khiva har nettopp avsluttet sin løpetid, så jeg regnet med at hun ville være mer selvstendig enn til vanlig, både fordi hun ikke har fått sprunget løs på flere uker, men også fordi hun er litt mer "oppessen" i etterkant av løpetid. Vi var først ute, og selv om det var flere ting å jobbe videre med, så er jeg fornøyd. Jeg klarte å ta tak i hennes egne vilje, hun må faktisk gjøre ting sånn som jeg sier det, det betyr at hun ikke får gjøre mye annet (som f.eks. bade som hun elsker) når vi jobber. Hun skal også springe i den retningen jeg har "sagt". Jeg liker det ikke, men jeg ser at jeg må være bestemt med henne. Hun tullet litt med meldingen, men ellers hadde hun bra driv og jobbet bra!

Det gikk bra for de fleste, men det er alltid noe å jobbe med. Det er også perioder for alle da det går litt tregere og du lurer på om det vil bli bedre igjen. Vi hadde det sånn for en tid tilbake, men nå er Khiva blitt så gammel og hun er mer stabil ser jeg. Men vi skal vente med å konkurere til høsten, spesielt for å få på plass lydigheten! Skal prøve å huske å ta med kamera neste trening, selv om det blir mest pausebilder, vanskelig å dra med seg kamera når en skal være figurant og dra på masse gobiter og leker...

Ingen kommentarer: