lørdag 27. oktober 2007

Utfordring...

Line og Fenris sendte en utfordring til oss, og Line hadde formulert dette så bra på sin blogg, så jeg tenkte vi må gjøre et forsøk. Hva i all verden gjør Khiva av underlige / rare saker da tro? Hun får fortelle selv, så hun ikke blir fornærmet over at jeg kaller dette underlige ting.

1. Jeg kunne nok ikke vært med på "funny walking" med John Cleese, for folk med rar gange liker jeg ikke, du vet jo aldri hva de egentlig kan komme til å gjøre. Mamma har sagt at hun lurer på hvor grensen for hva jeg synes er rar gange, egentlig går. Men det handler mest om at menneskene er "rare", men det har jeg ikke tenkt å fortelle henne. Heldigvis jobber mamma med noen slike, så hun vet at de ikke er så farlige som de ser ut, og jeg stoler jo på henne, så det går fort over. De er egentlig veldig snille, tror jeg.

2. Å være alene hjemme er sterkt overdrevet. Jeg hører noen av ungdommene som moren min utsetter meg for, snakker om å ha fester når foreldrene endelig skal bort. De skal bare være glade for at det er noen hjemme og passer på de, for de vet ikke om alt som kan skje når du er alene hjemme, og ikke minst hva spennende du kan gå glipp av hvis du ikke er med bort. Når moren min kommer hjem, er det ofte at hun lukter av andre hunder. Hun får leke med andre, men ikke jeg nei. Da må jeg ligge lenge i fanget hennes, både så hun holder seg der, og at hun forstår at det er jeg som er hennes hund, ikke de andre hun møter. Nei, da er det bedre å være med å ligge i bilen, da vet jeg hvem hun har møtt og har litt oversikt!

3. Moren har ikke forstått at når jeg har spist mat, må jeg renske tennene mine. Noen ganger er hun litt gnien på tyggebein (hun sier jeg kan få løs mage av det - hørt sånt tøys!), og da må jeg hente noe som kanskje kan spises på eller aller helst noe jeg kan bytte til noe spiselig. Det er bra at det bestandlig ligger framme noe jeg kan ta, enten det er en sko eller noe annet de har glemt å rydde vekk. Jeg bare tar det opp og venter på at hun skal fortelle meg hvor det skal ligge (rydder heter det!) og mener at som betaling for det, kan jeg få et tyggebein, er det for mye forlangt eller?

4. Alle må ha en hobby til kjedelige kvelder, og jeg elsker å sleike tepper. Mora mi har ikke forstått at jeg kan bli teppevasker så kanskje kan jeg tjene noen slanter også, kanskje vi kan komme oss til han derre Østerlie da eller?

5. Når vi skal vise oss fram for mange mennesker og mora blir litt sånn rar, tror jeg har hørt ordet "konkurranse" nevnt i den sammenhengen, da synes jeg at jeg må gi de fremmøtte noe ekstra å se. Jeg har jo trent på disse tingene mange ganger, så jeg har forstått at det er en måte som sikkert er sånn alle skal gjøre det - snakk om kjedelig! Jeg trenger ikke gjøre slik som mange andre hunder samme dagen, det må bli kjedelig for de som ser på! Under her ser dere et eksempel på det.
6. Jeg elsker å tanne litt på bestevennen min Mone. Når vi har lekt en god stund og vi begynner å bli litt slitne, da er det godt å kose litt, og da synes jeg hun trenger litt "lusbehandling", så jeg tanner litt på henne, bare litt småbiter liksom. Mone blir litt rar når jeg gjør det om vinteren, for da får hun sånne istapper der jeg har vært borti, men ellers synes hun det bare er godt, tror jeg.

Hver utfordret hund skal skrive 6 underlige/rare saker om seg selv samtidig som de opplyser om reglene på sin hjemmeside. Deretter skal de utfordre 6 nye og lage en liste på navnene. Skriv så en hilsen i gjesteboken til de utfordrede og be de titte innom Utfordrerens hjemmesiden for mer informasjon!

Vi utforder:
  • Trine og Maiko
  • Margrethe og Carmen
  • Johanna og Remus
  • Helene og Savoy
  • Silje og Pippi
  • Marit og Chanko og Nita

Ingen kommentarer: