mandag 28. november 2011

Opp og ned for en flott 2-åring

Gratulerer med 2 årsdagen til Jazz og resten av kullet hans! Blir litt lenge mellom oppdateringene nå ser jeg, men må faktisk skylde på div. andre prosjekter i forbindelse med juletid vi er i... Men treninger blir det likevel, selv om det ikke blir så mye i mørketiden. I hverdagen blir det litt i forbindelse med turene, med litt mer innemellom samt helg. Det har blitt mindre rundering den siste tiden, men litt mer lydighet, felt, styrketrening med å trekke kjetting og litt spor. Treningen har stortsett gått bra, men hjemme ser en klart en gutt i pubertet. Traver mer, bjeffer litt mer og ikke minst rir på div. ting. Han prøver seg såvidt på folk, men der er han veldig enkel å korrigere, men puter, tepper etc. er verre. På turer er han veldig flink noen ganger, kommer på innkalling umiddelbart og holder seg i nærheten av meg hele tiden, mens noen få ganger har han stukket av (fått ferten av noe han bare må sjekke ut).

 Her er han på Langmyra, på grensen mellom Melhus og Klæbu - et virkelig flott turområde når sauene er tatt inn. Det er åpent og her kan han få springe av seg litt.

Her har vi også trent en del felt, og han har hatt flere gode felt-treninger også.

Lydighetstreninga har vi også fått litt mer taket på, jeg klarer litt mer å få han i rett intensitet og da er han samlet og konsentrert og vil jobbe sammen med meg.

På søndag hadde vi runderingstrening igjen, og jeg var spent på hvordan det ville bli. Det var snø for første gang og jeg var rimelig sikker på at det ble heftig trening. Gjett om! Han tyvstartet på første slag (noe han faktisk ikke gjør ofte!), ut til figurant, kom inn på midtlinja med melding (rulle), men kom ikke inn til meg. Han bråsnudde ut til figuranten igjen, klarte å miste løsbittet i snøen og han klarte ikke å finne det igjen. Vi fikk ut et nytt løsbitt til figuranten, og det skjedde på nytt. Vi festet han til et tre og gikk ut å lette, men vi fant ut at løsbittene jeg bruker la seg under snøen og var helt umulig å finne. Deretter tok vi en melding på midtlinja, og det gikk bra. Så fikk han flere slag, men det var en del styr med mye intensitet. Det gikk imidlertid bedre etterhvert, men en god trening var det vel ikke, men jeg vant de fleste situasjonene heldigvis. Men en to-årings gutt er vist dette helt vanlig, så vi skal vel stå over denne perioden også.  Så nå blir det meldingstrening igjen, og så får jeg vurdere når jeg skal trene inn fastbitt. Så håper jeg på en ukestrening i rundering til neste sommer også.

Noen flere flotte bilder fra en virkelig flott høst - håper på noen flere sånne turer før det blir full vinter!

Ingen kommentarer: